Digitale Salon: Hoe plaats je door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC) op sociale media

Een van de grootste troeven die een merk - in dit geval JOUW salon - kan hebben, zijn 'klanten; realiseer je je dat mensen na een goede ervaring vaker (70% meer) een aankoop doen*!... en als een klant een van zijn collega's ziet met een goede ervaring bij een bepaald bedrijf, zullen ze die ervaring zelf ook eerder opzoeken.

 

Simpel gezegd, mensen vertrouwen elkaar meer dan dat ze bedrijven of merken vertrouwen. Daarom zorgt het plaatsen van door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC) gemiddeld veel meer voor betrokkenheid dan promotionele plaatsingen.

 

Gebruik maken van UGC voor jouw eigen merk of salon hoeft niet moeilijk te zijn, het is een eenvoudig proces om te vragen om de sociale content van een gebruiker te hergebruiken voor jouw eigen marketingkanalen en deze opnieuw te posten; in wezen is het de moderne vorm van mond-tot-mondreclame!

 

Hier zijn enkele voordelen van User Generated Content (UGC) op sociale media:

  • Het is authentieke en boeiende inhoud, dat is geloofwaardig
  • UGC biedt bewijs van een levensechte, kwaliteitsvolle service
  • Dit type inhoud vergroot de digitale aanwezigheid en het bereik
  • Het wordt meer vertrouwd dan betaalde of promotionele media
  • Hiermee kan een merk / salon groeien samen met zijn volgers (I.E. Klanten)
  • Ontwikkelt en versterkt merkloyaliteit
  • UGC is een geweldige manier om een bredere community op te bouwen

"Maak de inhoud over de klanten, niet over jou. Zorg dat de klant in het middelpunt staat."

 

– Ann Handley, Digital Marketing Pioneer

 

Nu je weet waarom je UGC zou moeten gebruiken, hier is hoe je het op je eigen sociale mediakanaal plaatst - Instagram is ons voorbeeld:

 

Digitale Salon: Hoe plaats je door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC) op sociale media
  1. "Kies een foto die u wilt" regrammen "en maak een screenshot met uw telefoon"
  2. Snijd het bij zodat alleen de afbeelding overblijft
  3. Open Instagram en volg hetzelfde proces als bij het plaatsen van een andere foto
  4. Schrijf je bijschrift, voeg hashtags toe en vergeet niet te de orginele maker te taggen of te vermelden!

Dit is de gemakkelijkste manier om inhoud te 'regrammen', maar er zijn een aantal apps waarmee je het kunt doen, zoals Regram of Repost, maar deze hebben voor- en nadelen, afhankelijk van of je gratis of betaalde versies gebruikt.

 

Bij het 'regrammen' van inhoud zal het publiek niet alleen geïnteresseerd zijn in het resultaat, maar ook in het creatieproces (bijv-kleuren die worden gebruikt of hoe de look / techniek wordt genoemd - zodat ze er zelf om kunnen vragen!), Dus naast het taggen / geef de maker eer (wat een absolute MUST is bij het gebruik van de inhoud van iemand anders), vergeet niet om je bijschrift aantrekkelijk te maken en relevante hashtags toe te voegen.

 

Vergeet niet dat inhoudsaanduiding een tweerichtingsverkeer is, dus wanneer UGC correct wordt uitgevoerd, kan het zeer nuttig en opwindend zijn voor zowel merk / salon als klant. In dit geval zal de salon hiervan profiteren, omdat ze weten dat ze dit soort inhoud bereiken en resoneren met hun doelgroep. De klant profiteert hiervan omdat niet alleen de inhoud wordt blootgesteld aan een breder publiek (waardoor potentiële volgers, likes en algemene betrokkenheid worden vergroot), maar het versterkt ook de merkentrouw als de klant zich meer gewaardeerd voelt door het merk.

 

Voor inspiratie en om enkele voorbeelden van User Generated Content te zien, kun je het Schwarzkopf Professional Instagram-account verkennen: @schwarzkopfpronl

 

Bron: Social Sprout marketing insights*