Digital Salon: Grow Your Business met de kract van sociale media

In een reeks van aankomende blogs over salonblogs wil het ASK Educatie-team van Schwarzkopf Professional, kappers over de hele wereld inspireren, om digitaal hun bedrijf uit te breiden door middel van marketing voor sociale media.


"In een digitale wereld die meer verbonden is dan ooit tevoren, is het nieuwe alweer oud."


– Simon Ellis | International Creative Director


Om de salonactiviteiten te blijven laten groeien, is het essentieel dat de salon- en het kapperspersoneel actief aan sociale media doen voor marketingdoeleinden - in een tijd van snelle technologische vooruitgang is er geen excuus meer om niet up-to-date te zijn over socialmedia!


Al jaren is sociale media de communicatiekloof tussen de salons en hun klanten aan het overbruggen. Als een inleiding in hoe kappers een continue dialoog met hun publiek (bestaande en potentiële nieuwe klanten) kunnen creëren en onderhouden en een vertrouwde salon kunnen worden, gaat deze post over de sterke punten en kansen van belangrijke sociale mediaplatforms.


Sociale media platforms

De meest populaire sociale media-platforms zijn Facebook en Instagram (andere populaire kanalen omvatten YouTube, Twitter, Snapchat en Pinterest). Voor marketingdoeleinden is het handig om te 'vissen waar de vis is' en het publiek aanspreken op het door hen gekozen sociale mediaplatform (en). Bekijk snel de statistieken en feiten voor deze meest populaire sociale mediakanalen *:


Facebook

  • Meer dan 2 miljard maandelijkse gebruikers
  • Hoog potentieel voor gerichte reclame
  • Goed voor life streaming
  • Live video's kunnen worden opgeslagen

Instagram

  • Meer dan 800 miljoen maandelijkse gebruikers
  • Hoge interactie en betrokkenheid
  • Geweldig voor live video's (live-inhoud verschijnt vooraan 'bij stories'
  • Live-inhoud is slechts tot 24 uur na het streamen beschikbaar

YouTube

  • Meer dan 1,5 miljard maandelijkse gebruikers
  • 2e grootste zoekmachine
  • Perfect kanaal voor zelfstudies (tutorials)
  • Video kan worden geïntegreerd in externe websites

Twitter

  • Meer dan 330 miljoen maandelijkse gebruikers
  • Snelle conversatie
  • Grotendeels een nieuws-, politiek en informatieverschaffend kanaal

Snapchat

  • Meer dan 300 miloen maandelijkse gdebruikers
  • Speelse en rauwe inhoud
  • Goed voor live-verslaggeving

Pinterest

  • Meer dan 200 miljoen maandelijkse gebruikers
  • Ideaal voor het zoeken en het delen van inspiratie
  • Gebruiksvriendelijk
  • Geschikt om terug te linken naar eigen website(s)

Dankzij het potentiële bereik, betrokkenheid en advertentiemogelijkheden is het aan te bevelen dat kappers sociale media marketings inspanningen richten op Facebook en Instagram.

 

Facebook meer in detail

Facebook is net als de oude pub in jouw buurt. Iedereen weet het, iedereen is er geweest. Het is een beetje rustiek, altijd druk, gezellig en je voelt je als thuis. Het is de plek waar je oude vrienden kunt ontmoeten, maar ook nieuwe….

 

Voor zowel Schwarzkopf Professional als kappers is de rol van Facebook om het publiek op de hoogte te houden; communiceren zoals het laten zien van de nieuwste producten, dingen laten zien.

 

Vergeet niet om …

  • Reageren op opmerkingen en vragen door goede communicatie
  • Maak eventueel gebruik van advertenties voor productintroducties en campagnes
  • Gebruik Facebook Live op evenementen als een nieuwe versie van storytelling

Instagram meer in detail

Instagram is als het chique nieuwe café in jouw buurt. Nog steeds vrij nieuw, maar al wel goed ingeburgerd. Stijlvolle en esthetisch emotionele mensen hangen rond op zoek naar inspiratie terwijl ze andere creatieve en vooral jonge mensen ontmoeten

 

Voor zowel Schwarzkopf Professional als alle gebruikers is Instagram HET meest inspirerende platform. Als het meest visueel gestuurde kanaal is het eenvoudig om geweldige kleurresultaten, klantentransformaties, haarstyling en verzorging, evenals de nieuwste trends te benadrukken. Het is ook het perfecte platform om contact te maken en samen te werken met influencers en zorgvuldig samengestelde content.

 

Vergeet niet om …

  • Laat jezelf zien op een goede manier
  • Raak betrokken met je publiek en laat ze deel uitmaken van jou passie voor haar
  • Benadruk / tag relevante en populaire mensen die zijn aangesloten bij jou salon / bedrijf
  • Ontdek functies zoals: Instagram stories / live video / slideshow-berichten

Kijk uit voor het gloednieuwe aanbod van digitale seminars van ASK Education waarin Social Media Influencers en Global Ambassadors van Schwarzkopf Professional de voordelen laten zien van het creëren van een digitale buzz en hoe de virale gemeenschap jouw salonactiviteiten kunnen stimuleren; download vandaag nog de lokale seminarbrochure om te zien wat het aanbod is.

 

Kappers kunnen op dit moment ook digitaal gaan werken met inspirerende videobeelden, geavanceerde productinformatie, livestream-sessies, webinars en nog veel meer op de ASK eAcademy. Betreed een wereld van digitaal leren via www.ask-elearning.com-registreer vandaag nog!

 

Vergeet niet om je creativiteit te delen met de @schwarzkopfpro social media community! Tag je beste creaties met de #schwarzkopfpro / #askeducation / #apassionforhair hashtags voor je kans om te worden vermeld op de @schwarzkopfpro-accounts en bereik meer dan 1 miljoen volgers

 

* accuraat vanaf april 2018

 

meer tags