Digitale Salon – Tips voor het maken van voor en na foto's van je klanten

In onze eerste digitale salon post hebben we gekeken naar de kracht en voordelen van belangrijke social media platformen, nu is het tijd om een duik te nemen in de inhoud. Deze post richt zich voornamelijk op het opbouwen van je vertrouwen in het nemen van voor en na foto's van het haar van je klanten.

 

Onthoud: social media platformen worden steeds vaker gebruikt door kapperszaken om nieuwe klanten binnen te halen - en dag na dag maakt jouw salon team de meest mooie stijlen en opvallende kleuren.. dus waarom niet het het maximale halen uit deze gratis social media marketing!?

 

Een van de gemakkelijkste (en zeer effectieve) manieren om uw werk te laten zien, is door voor en na shots van uw klanten op de Instagram- en Facebookpagina's van uw salon te delen, bijvoorbeeld:

 

Voor & Na
  • Stap 1: Maak een voor foto
  • Stap 2: kleur en/of style met de nieuwste Schwarzkopf Professional producten
  • Stap 3: Neem een na foto
  • Stap 4: deel je foto's op social media (denk eraan om relevante hashtags te gebruiken zoals #madetocreate)

Professionele tips voro het maken van voor/na foto's:

  • Verzeker je ervan dat je klanten akkoord gaan met het maken van de foto
  • Gebruik portret modus - dit werkt beter voor dit soort foto's en het zou kunnen dat je later twee foto's wilt combineren in een post
  • Show je salon op zijn best, verzeker je ervan alleen de meest belangrijke elementen te laten zien in je foto
  • Denk na over de achtergrond van je onderwerp (vermijd een rommelige omgeving of heldere lichte wanden)
  • Verlichting is je nieuwe beste vriend! Geweldig licht zorgt voor geweldige foto's - voorkom dat je foto's maakt tegen het licht in
  • Wees scherp! Geef aandacht aan de scherpte van je foto, niemand houdt van een wazige foto
  • Moedig een lach aan! Vrolijkheid is besmettelijk en je klanten moeten houden van hun nieuwe kapsel!
  • #nofilter - potentiële klanten moeten de ware vaardigheden/kleuren zien om vertrouwen te krijgen in je services!
  • Vraag je klant naar wat hun omgang is met social media - ze verbinden zich makkelijker aan je post als je ze hierin tagt!

Hint; gebruik apps als Pic Stitsch of Layout van Instagram voro het creëren van een voor en na collage foto. Gebruik ook de mogelijkheid voor slideshow op Instagram voor het aanmoedigen van je volgers om 'swipe to left to see more'. Dit geeft ook een extra dimense aan je post!


Als laatste, modig je collega's en klanten aan om de foto te liken, commentaar te geven en te delen, zoals specifiek op Instagram, hoe eerder dit gebeurt, des te groter is het bereik van je post!