#HairdressersUnited Digital Hair Festival

Ter ere van de solidariteit met de kappersbranche bracht het unieke concept - een live gestreamde digitale onderwijsmarathon - enkele van 's werelds grootste professionals op het gebied van haar- en schoonheidsverzorging samen onder één digitaal dak. Op 5 mei 2020 presenteerden 41 topkunstenaars uit 19 verschillende landen (dat zijn 13 verschillende tijdzones) een verscheidenheid aan Look & Learn-seminars, in 9 verschillende talen, voor een doorlopend online haarfestival van 24 uur! Aangedreven door sociale media, toonde de educatieve en creatief inspirerende inhoud:

  • How-to's voor haarkleuring, inclusief blonding, balayage en camouflerende vervagingstechnieken
  • Inspiratie voor knippen en stylen, inclusief geavanceerde kappersvaardigheden
  • Up-do tutorials, inclusief bruids- en vlechttrends

…en zoveel meer!

 

Dankzij de nauwgezette planning en inzet van alle betrokkenen werd het evenement ook geregistreerd als een officiële poging van GUINNESS WORLD RECORDS™ voor het 'langste online seminar over haareducatie dat via internet wordt gestreamd' - met een totaal van 27 uur en 34 minuten continu live gestreamde inhoud. #HairdressersUnited werd ook gestreamd naar 4 digitale kanalen, waaronder behindthechair.com (@behindthechair_com); het meest actuele mediakanaal van de kappersbranche, met meer dan 1,6 miljoen volgers. Herleef een deel van het evenement nu via behindthechair op Youtube (het afspelen begint om: 00:21:00):

 

 

Een werkelijk uniek evenement, het experiment verenigde 9 Henkel Beauty Care Professional-merken (Schwarzkopf Professional, AUTHENTIC BEAUTY CONCEPT, JOICO, INDOLA, Kenra, Sexy Hair, #MyDentity, Pravana en Alterna) met 41 vertegenoordigers van Haar Artiesten en een gecombineerd publiek van meer dan 8,3 miljoen volgers:

 

 

#HairdressersUnited Digital Hair Festival

Het vond zelfs een plaats in een wereldwijd uitdagende tijd, waar iedereen - zowel kapper als klant - behoefte had aan een sterk gevoel van gemeenschap en solidariteit. Daarom werd #HairdressersUnited met trots geproduceerd als een liefdadigheidsevenement, gehouden in samenwerking met de Fritz Henkel Stiftung om fondsen te werven voor een bedrijfstak in crisis, en tegelijkertijd een positieve gemeenschapsband te creëren in een wereldwijd moeilijke tijd.

 

Vergeet niet je favoriete Henkel Beauty Care Professional-merken op Instagram te blijven steunen en volgen, bekijk ook de posts van het evenement via de #HairdressersUnited #TogetherWeStand en #StrongBonds hashtags.

 

LEES MEER: